Rozpocząłeś treningi i zastanawiasz się, jak prawidłowo zbilansować swoją dietę? Chcesz po prostu zrzucić zbędne kilogramy, a może zależy Ci na maksymalnej rozbudowie siły i masy mięśniowej? Podstawowe zasady, dotyczące zdrowego odżywiania, są podobne w każdym przypadku. Poznaj je!

moigram / Pixabay

Przede wszystkim powinieneś spożywać pięć posiłków dziennie. Dzięki temu Twój organizm będzie mógł na bieżąco korzystać z zapasów energetycznych, a Ty nie będziesz miał nagłych spadków siły. Częste i małe posiłki to również dobry sposób, aby tempo Twojego metabolizmu nie zwolniło. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz schudnąć. Zadbaj o jakość posiłków. Nie wybieraj najtańszych produktów. Postaraj się wybierać ekologiczne warzywa, dobrej jakości mięso i pełnoziarniste pieczywo czy makarony. Zwróć uwagę na ilość składników w swojej diecie: powinny znaleźć się w niej zdrowe tłuszcze, białko, węglowodany, a także witaminy i składniki mineralne. Substancje te są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na zawartość kalorii w diecie. Powinna być dostosowana do potrzeb Twojego organizmu. W diecie powinna znaleźć się woda i herbaty ziołowe, a także pełne witamin soki owocowe i warzywa. Usuń z diety alkohol, niezdrowe przekąski i fast foody.

W zależności od Twoich treningów, w diecie powinna znaleźć się odpowiednia ilość białka i węglowodanów. Im większa Twoja masa mięśniowa, tym więcej powinieneś ich przyjmować. Warto skorzystać ze specjalnych kalkulatorów lub z porady profesjonalnego dietetyka. Specjalista doradzi Ci, jak powinna wyglądać Twoja dieta, abyś czuł się dobrze i by Twój organizm mógł zdrowo funkcjonować. Skorzystaj z konsultacji z dietetykiem, a wejdziesz na zupełnie nowy poziom odżywiania!