Jesteś prawdziwym fanem sportu i dajesz z siebie wszystko, aby osiągać jeszcze więcej? Wyciskasz siódme poty na siłowni, aby Twoja muskulatura była jak najbardziej potężna? A może dopiero zaczynasz przygodę z kulturystyką i chcesz osiągnąć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie? Z pewnością stosujesz suplementację. Dowiedz się, czy nie popełniasz najbardziej popularnych błędów suplementacyjnych.

Podstawowy błąd w suplementacji sportowej to ślepa wiara w hasła reklamowe lub w to, że inni osiągnęli dobre efekty dzięki danym suplementom. Pamiętaj, że suplementacja powinna być ściśle dobrana do indywidualnych potrzeb Twojego organizmu i do Twoich celów treningowych. Skoro już o tym mowa – całkowicie pozbawione sensu jest stosowanie suplementów diety w sytuacji, kiedy nie masz ściśle określonych celów treningowych. To podstawa dla efektywności treningów, bez celów treningowych szybko się zniechęcisz, bo tak naprawdę nie wiesz, co chcesz osiągnąć.

Innym częstym błędem w suplementacji jest stosowanie zbyt dużych ilości białka. Niestety, nie działa to w ten sposób, że im więcej białka spożyjesz, tym bardziej muskularna będzie Twoja sylwetka. Spożywanie zbyt dużej ilości białka może prowadzić do problemów z nerkami. Pamiętaj, aby stosować sprawdzone odżywki białkowe, ponieważ jedzenie samego mięsa może podwyższyć Twój poziom cholesterolu. Innym, często popełnianym błędem przy treningach na siłowni jest całkowita rezygnacja ze stosowania suplementów diety. Pamiętaj, że jeśli ćwiczysz, Twoje mięśni mają zwiększone potrzeby, dlatego powinieneś dostarczyć im odżywki białkowe, BCAA i kreatynę, aby miały dobre warunki do rozwoju.

Teraz, kiedy już znasz najczęściej popełniane błędy suplementacyjne, możesz upewnić się, czy ich nie popełniasz. Jeśli nie masz pewności, jakie suplementy dla kulturystów stosować, możesz skorzystać z konsultacji z doświadczonym dietetykiem i trenerem. On doradzi Ci, jak powinna wyglądać Twoja suplementacja, abyś osiągał jak najlepsze efekty!