Każda osoba, rozpoczynająca swoją przygodę ze sportami siłowymi, zadaje sobie pytanie – czy już powinieneś rozpocząć suplementację? A może dopiero za kilka miesięcy? Co suplementować na początek, aby osiągnąć jak najlepsze efekty?

Suplementy diety dla początkujących kulturystów to kwestia, która budzi wiele kontrowersji. Niesłusznie. Istnieje kilka złotych zasad, do których wystarczy się stosować. Przede wszystkim na początku przygody z siłownią, nie musisz stosować żadnej suplementacji. Wiele osób sięga po odżywki dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia treningów. Na początku sprawdź naturalne siły swojego organizmu i zobaczysz, że Twoje osiągnięcia w kwestii ilości powtórzeń i ciężarów rosną. Oczywiście, kiedy nie stosujesz suplementacji, powinieneś dbać o prawidłową dietę. Nie może zabraknąć w niej odpowiedniej ilości białka, tłuszczów, węglowodanów i witamin.

Prawdopodobnie po około sześciu miesiącach poczujesz, że doszedłeś do granic swoich możliwości i będziesz potrzebował dodatkowego wsparcia. Na początku wybierz kreatynę. Sprawi ona, że będziesz mógł zwiększyć obciążenia i ilość powtórzeń, a Twoje mięśni będą rosły szybciej. Do suplementacji możesz włączyć BCAA, które działa anabolicznie i antykatabolicznie, przyspiesza regenerację potreningową i chroni mięśnie. Wraz ze wzrostem masy mięśniowej, zwiększa się również Twoje zapotrzebowanie na białko. Najlepiej wybrać mieszanki białek o różnej wchłanialności, ponieważ w ten sposób Twoje mięśnie będą rosły efektywniej.

Pamiętaj, że pierwsze miesiące nie czynią z Ciebie doświadczonego kulturysty, nie musisz zatem sięgać po zaawansowane odżywki na masę czy spalacze tłuszczu, które mają wyeksponować masę mięśniową.

W wyborze odpowiedniej dla Ciebie suplementacji, dostosowanej idealnie do indywidualnych potrzeb Twojego organizmu, pomoże Ci doświadczony trener i dietetyk.